Webmail KPN
KPN webmail is de omgeving voor webmail van KPN. Hiermee heb je overal ter wereld toegang tot je e-mail. Om er gebruik van te maken heb je een smartphone, laptop, tablet of computer nodig met een browser en een internetverbinding. De webmail van KPN werkt in principe hetzelfde als alle andere soorten webmail diensten. Om in te loggen heb je een gebruikersnaam en wachtwoord nodig. Wanneer je klant wordt van KPN ontvang je deze gegevens door middel een brief. Al langer klant? Dan heb je deze gegevens – als het goed is – al thuisgestuurd gekregen. Als je geen gebruik maakt van de internetdiensten van KPN, kun je ook geen gebruik maken van KPN webmail. Ga hiervoor naar je eigen internetaanbieder.
KPN biedt vaste telefonie, internet en televisie aan in Nederland. Deze diensten worden aangeboden aan zowel huishoudens als bedrijven. Naast telefonie, internet en televisie biedt KPN ook mobiele telefonie aan. De meeste diensten die worden aangeboden zijn af te nemen in alles-in-1 pakketten. Wanneer je een alles-in-1 pakket afneemt bij KPN of wanneer je alleen internet afneemt dan krijg je automatisch een e-mailadres van KPN toegewezen. Dit e-mailadres zal altijd eindigen op @kpnmail.nl. Omdat je e-mailadres automatisch wordt aangemaakt kan het zijn dat je dit e-mailadres liever niet gebruikt. Vanuit Mijn KPN is het mogelijk om extra e-mailadressen aan te maken. Je kunt in dat geval zelf kiezen hoe het e-mailadres er uit zal komen te zien. In totaal zal je 4 e-mailadressen aan kunnen maken vanuit Mijn KPN.
KPN Emailadres
Bij KPN kun je met diverse accounts inloggen. Dit zijn:
- KPNplanet.nl
- Planet.nl
- KPNMail.nl
- Hetnet.nl
- Freeler.nl
- WXS.nl
- Netmail.nl
Wanneer je een nieuw e-mailadres aan wilt maken dan moet je hiervoor naar de website van KPN gaan. Vervolgens dien je in te loggen bij Mijn KPN. Vanuit Mijn KPN kun je namelijk al je gegevens bekijken, wijzigen en beheren. Door naar het juiste scherm te gaan zul je een nieuw e-mailadres aan kunnen maken. In totaal kun je 4 e-mailadressen aanmaken vanuit Mijn KPN. Om in te kunnen loggen bij Mijn KPN heb je je gebruikersnaam of je e-mailadres nodig en het bijbehorende wachtwoord. Om een e-mailadres aan te maken heb je verder geen gegevens nodig. Je kunt zelf kiezen hoe je nieuwe e-mailadres er uit zal komen te zien, hoewel dit e-mailadres altijd zal eindigen op @kpnmail.nl.
Inloggen bij KPN Webmail
- Ga naar de website van KPN: https://www.kpn.com
- Rechtsboven zie je onder andere ‘webmail’ staan. Klik hierop.
- Je komt op de inlogpagina terecht met de volgende link: https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp. Deze kun je tevens gebruiken om in te loggen.
- Hier wordt gevraagd om je gebruikersnaam en wachtwoord in te vullen.
- Bepaal of de website van KPN je gebruikersnaam moet onthouden. Bij een volgende keer hoef je deze niet weer opnieuw in te voeren. Vink deze aan indien je dit wilt.
- Klik op de blauwe balk met ‘login’ en je wordt ingelogd.
- Je kunt nu je webmail beheren.
Inloggen bij KPN Webmail is heel eenvoudig. Om in te loggen ga je naar de website van KPN en klik je vervolgens op de knop webmail. Je zult nu het inlogscherm te zien krijgen waar je je gebruikersnaam of e-mailadres en je wachtwoord in kunt vullen. Nadat je deze gegevens hebt ingevuld zul je toegang krijgen tot je e-mail. Je kunt nu beginnen met het versturen of ontvangen van e-mail of het op de juiste manieren instellen van je e-mailadres. Wanneer je je wachtwoord bent vergeten kun je deze heel gemakkelijk bekijken door in te loggen bij Mijn KPN. Heb je geen toegang tot dit account of ben je niet in staat om in te loggen bij Mijn KPN dan kun je ook de klantenservice bellen. Je zult dan van de klantenservice een brief ontvangen met een nieuw wachtwoord dat je kunt gaan gebruiken voor het inloggen.
KPN webmail kun je tevens gebruiken op je tablet of smartphone, welke draait op Android of iOS. Hiervoor heb je wel de juiste instellingen nodig. Bovendien moet je in het bezit zijn van een geldig e-mailadres en bijbehorend wachtwoord. Anders is het niet mogelijk om mail te ontvangen.
Ondersteunende browsers
Een andere voorwaarde is dat de browser wordt ondersteund. Dit zijn de volgende browsers:
- Chrome
- Safari
- Firefox
- Opera
- Internet Explorer
Daarnaast moeten bovenstaande browsers zo up to date mogelijk zijn. De reden hiervan is dat KPN de veiligheid van webmail zoveel mogelijk wil garanderen. Het kan eventueel ook werken op andere browsers, maar ook deze moeten beschikken over de laatste versie. Is de browser niet up to date genoeg? Deze kun je updaten via de store van Android of iOS.
Gebruikersnaam of wachtwoord kwijt?
Het kan voorkomen dat jij je gebruikersnaam en/of wachtwoord bent vergeten of niet terug kunt vinden. Gelukkig is dit vrij gemakkelijk te verhelpen. Je aangemaakt e-mailaccounts zijn terug te vinden op ‘Mijn KPN’. Hiervoor dien je in te loggen. Hier kun je ook je wachtwoord opnieuw opvragen. Je kunt ook contact opnemen met de servicelijn van KPN. Je ontvangt dan per brief een nieuw wachtwoord. Het is ook mogelijk om via het inlogscherm (https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp) aan te geven dat jij je wachtwoord bent vergeten. Klik hiervoor op ‘Wachtwoord vergeten’. Je wordt dan doorgestuurd naar een nieuwe pagina.
Mogelijkheden KPN Webmail
Met KPN Webmail kun je overal waar je bent je e-mail checken. Je hebt hiervoor alleen een telefoon, laptop of computer nodig en een goede internetverbinding. Je kunt met KPN Webmail heel eenvoudig e-mail versturen en e-mail ontvangen. Het archiveren van e-mail gaat daarnaast heel gemakkelijk door het aanmaken van verschillende mappen. Standaard mappen zijn onder andere Postvak In, Concepten, Verzonden, Prullenbak en Spam. Je kunt vele verschillende mappen aanmaken, evenals speciale regels. Zo kun je bijvoorbeeld instellen dat bepaalde e-mails automatisch in de juiste map terechtkomen. KPN Webmail is heel overzichtelijk waardoor het niet lastig zal zijn om uit te vinden hoe alles werkt.
KPN Webmail op je telefoon, laptop of computer
Wanneer je e-mail wilt ontvangen op je laptop of computer dan kun je dit eenvoudig doen door in te loggen bij KPN Webmail. Je kunt de optie selecteren die er voor zorgt dat je gegevens worden opgeslagen. Door dit te doen zal je niet langer je e-mailadres en je wachtwoord in hoeven voeren wanneer je in wilt loggen. Het is niet verstandig om dit te doen wanneer je inlogt op een computer of laptop die niet van jou is. Zorg er daarnaast voor dat je in dit geval goed uitlogt om te voorkomen dat iemand je account kunt gaan gebruiken. Wanneer je e-mail wilt ontvangen op je telefoon dan kun je heel eenvoudig dit e-mailadres instellen op je telefoon. Je hebt hiervoor de gegevens over de servers van KPN nodig. Nadat je al deze gegevens hebt ingevuld zal je e-mail kunnen versturen en ontvangen via je telefoon. Je zal ingelogd blijven op je telefoon zodat je niet steeds opnieuw je gegevens in hoeft te voeren.
IMAP en SMTP servers
IMAP-instellingen
IMAP en POP3 zijn handmatige instellingen voor e-mail. De IMAP-instellingen gebruik je met name wanneer jij je webmail op meerdere apparaten wilt beheren. Denk bijvoorbeeld aan laptop, tablet en telefoon. Hier heb je bepaalde instellingen voor nodig. Voor de inkomende serverinstellingen van KPN:
- kpnmail.nl
- SSL niet aanvinken
- Poort: 143
Vervolgens vul je bij gebruikersnaam je e-mailadres en het bijbehorende wachtwoord in.
POP3 instellingen
POP3 wordt in principe alleen gebruikt wanneer een browser niet wordt ondersteund en/of iemand e-mail maar op één apparaat wil ontvangen. Gebruik hiervoor de volgende inkomende serverinstellingen:
- kpnmail.com
- SSL niet aanvinken
- Poort: 110
Vervolgens vul je het e-mailadres van KPN en bijbehorend wachtwoord in.
Voor de uitgaande serverinstellingen:
- kpnmail.nl
- Poort: 25
Bij gebruikersnaam en wachtwoord hoef je geen gegevens in te vullen.